Tuesday 30 April 2013

Day #84

Had a crazy night at the restaurant and finished my shift at 11:15PM. I got almost $70 tips though, which is extra good. I mean, that is like two pedicures and as if Davina had paid me ten dollars more per hour! Awesome.

Spent the morning and early afternoon reading Great Expectations and I'll tell you what, it's not bad at all! I'm shipping Pip and Estella like crazy, but that is just the inner fangirl in me that reaches out whenever she can. I know the characters have huge flaws, but I can't help feeling for them despite it all.
There are plenty of quotes I love and I wish the book I'm reading from was mine so that I could get a marker and highlight my favourite passages. I would have never thought I'd enjoy it this much, but I am most certainly glad I am. I'll probably check some more of Dickens' works. Any recommendations?

Che giornata pazzesca al lavoro: nonostante fosse un martedì, ho finito alle 23:25. Mi sono anche presa quasi settanta dollari di mancia, il che ovviamente è fantastico. Cioè, mi ci pago due pedicure con quei soldi! È come se Davina mi avesse pagato 10 dollari in più all'ora! Fantastico.
 Per il resto, ho passato la mattina e il primo pomeriggio a leggere Grandi Speranze e lasciatemelo dire, non è per niente male! Spero con tutto il cuore che Pip ed Estella finiscano insieme, ma questa è la fangirl che c'è in me che cerca di venire fuori in ogni occasione. Nonostante i personaggi abbiano debolezze e siano ben lontani dall'essere perfetti, non posso fare a meno di compatirli e provare pena, pietà, gioia e speranza per loro.
Ci sono oltretutto citazioni meravigliose a bizzeffe. Vorrei che il libro fosse mio, così da poter evidenziare le mie parti preferite e ritrovarle di nuovo. Giuro, non mi sarei mai aspettata mi sarebbe piaciuto così tanto, sono felicissima però che sia andata così. Probabilmente mi metterò a leggere qualche altro lavoro di Dickens.. qualcuno ha dei suggerimenti?

No comments:

Post a Comment