Monday, 22 July 2013

Day #167

Quiet day off, spent getting the usual stuff done: laundry, cleaning, cooking, Skyping, tea-drinking and chatting with Claire..

A really nice change in the routine came from a night-in, playing italian card games with Sabrina, Paolo and Alberto and drinking spirits. It was good fun! Paolo taught us a new game - which turned out to be a little bit too hard at that time of the night and especially after all those shots. I think we did alright, in the end, anyway.
I was teamed up with Sabri and we were kicking the guys' asses at 'scopa' till we got a little bit too tipsy to have our minds on the game and they had the best on us. There was a lot of laughing and inappropriate jokes, as well. It reminded me of the nights spent with my best friends in Italy - God, I miss them so much!

Giorno off quieto, passato a sbrigare le solite quattro faccende: fare la biancheria, pulire un attimo il bagno, cucinare, Skype con gli amici, bere un tè e chiacchierare con Claire..
Un cambiamento davvero piacevole rispetto alla routine è stata la serata passata in casa a giocare a carte e a bere con Sabrina, Paolo e Alberto. Mi sono divertita un sacco! Paolo ci ha insegnato a giocare a 'Tre Sette' - il ché si è rivelato essere un po' troppo arduo per l'ora, ma soprattutto per l'alcohol bevuto. Per la fine della serata, però, sembrava avessimo capito almeno i meccanismi base..
Ero in coppia con Sabri e a Scopa eravamo di parecchi punti avanti ai ragazzi, fino a ché non abbiamo cominciato ad essere troppo stanche/brille per capirci più qualcosa, e ci siamo fatte battere. Abbiamo riso un sacco e le battute inappropriate erano di più di quelle appropriate, mi ha fatto venire nostalgia delle serate passate con i miei migliori amici in Italia - mamma mia, quanto mi mancano!