Tuesday 30 July 2013

Day #175

This morning I had breakfast with Claire in Southbank, at Max Brenner's - this place where they make hot chocolate in franchise. Gosh, we ate so much!!! Waffles, banana bread and croissant covered in melted chocolate, with strawberries, banana and icecream. That's how we roll - quite literally, I dare say.
On a side note, I've been eating too much chocolate in the last few days. I am afraid I am going to have to pay for that.

We spent the morning in the City. We had some shopping to do, but mainly we just convinced ourselves we needed stuff we could have done without. A new top, for example, or nail polish.. 
I went on a quest to buy myself a new perfume as those I am using now are both about to finish. I still haven't found a worthy replacement, but tomorrow the search will continue.
I also looked for a new phone and I think I might have found something I like :D This afternoon I got my salary, so tomorrow, as I am downtown to visit Enzo and Sabri at the markets, I am very likely to go and get myself a new mobile! Yay!

Once home, I opened my Internet browser on a tutorial on YouTube, I put a cup upside-down in front of me on the table and started practicing The Cup Song. Yup, that's how weird I am. My sister keeps posting pics on her facebook in which she looks hotter and hotter and I just get nerdier and nerdier. I guess that's life, uh?

ps. I would like to say thank you to you all for checking my blog out, especially to my readers from the States and from Russia, whom have been visiting a lot lately. THANK YOU!!!

Questa mattina ho fatto colazione con Claire da Max Brenner's, questo locale in franchising dove fanno la cioccolata calda e versano cioccolato fuso in pratica su tutto. Abbiamo mangiato come delle porche! Waffles, banana bread e croissant tutti ricoperti di cioccolato, con fragola, banana e gelato alla vaniglia. Della serie che poi abbiamo rotolato per il centro città..
A proposito, ho mangiato troppo cioccolato nell'ultimo paio di giorni. Posso stare tranquilla di pagarla cara.

Dicevo, siamo state tutta la mattina in City. Avevamo alcune cose da comprare, ma la maggior parte delle volte ci convincevamo di aver bisogno di cose di cui avremmo potuto fare a meno: una nuova camicetta per esempio, oppure dello smalto per le unghie..
Sono andata alla ricerca di un profumo per sostituire i due che sto usando adesso e che stanno inesorabilmente finendo. Non ho ancora trovato un degno sostituto, però domani la caccia continua, anche se credo di essermi già giocata l'olfatto!
Ho anche guardato in giro per un nuovo cellulare e credo di aver trovato qualcosa che mi piace :D Questo pomeriggio mi è arrivato lo stipendio di settimana scorsa, quindi domani, quando sono in centro a trovare Enzo e Sabrina al mercato, credo farò una scappatella al negozio a prendermi il cellulare nuovo! Sììììììì!!!

Una volta arrivata a casa, ho aperto il browser di Internet su un tutorial - nonna, sono quei video in cui ti insegnano a fare qualcosa - su YouTube, un picchiere di vetro capovolto sul tavolo di fronte a me e mi sono messa a imparare la Cup Song. Eh già, sono più strana di quanto pensaste. Della serie che mia sorella continua a postare foto sulla sua pagina facebook in cui è sempre più bella e sempre più sexy, mentre io divento solo più nerd. Oh, bè, c'est la vie, no?

No comments:

Post a Comment